امام صادق صلوات الله علیه مى فرماید: همانا بعضى از قریش به رسول خدا صلوات الله علیه وآله گفتند: به چه چیزى بر پیامران سبقت گرفتى، در حالى که بعد از همه آنها مبعوث شدى و آخر آنها هستى؟
حضرت فرمود: من اوّلین کسى بودم که به پروردگارم ایمان آوردم و اولین کسى بودم که خدا را اجابت کردم؛ آن گاه که خداوند میثاق پیامبران را مى گرفت و آنها را بر خودشان گواه مى گرفت: «آیا من پروردگار شما نیستم گفتند: آرى.» پس من اوّلین پیامبرى بودم که گفت: «بلى». پس من در اقرار به خدا بر آنان سبقت گرفتم.

عَنْ صَالِحِ بْنِ سَهْلٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّه‏ الإمام الصادق صلوات الله علیه :
أَنَّ بَعْضَ قُرَیْشٍ قَالَ لِرَسُولِ اللَّهِ صلوات الله علیه وآله: بِأَیِّ شَیْ ءٍ سَبَقْتَ الْأَنْبِیَاءَ وَ أَنْتَ بُعِثْتَ آخِرَهُمْ وَ خَاتَمَهُمْ.
قَالَ: إِنِّی کُنْتُ أَوَّلَ مَنْ آمَنَ بِرَبِّی وَ أَوَّلَ مَنْ أَجَابَ حِینَ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ النَّبِیِّینَ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنْفُسِهِمْ (أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قَالُوا بَلَى) فَکُنْتُ أَنَا أَوَّلَ نَبِیٍّ قَالَ: بَلَى. فَسَبَقْتُهُمْ بِالْإِقْرَارِ بِاللَّهِ.
الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏1، ص: 441