ابراز و آشکار نمودن دوست داشتن، دوستی ها را مستحکم می کند، پس دوست داشتن خود نسبت به دیگران را بر زبان بیاوریم، همانگونه که اهل بیت صلوات الله علیهم بارها دوست داشتن  دوستدارانشان را ابراز می نمودند، به عنوان نمونه چند مورد خدمت عزیزان تقدیم می گردد:

📝عنْ جَیْشِ بْنِ الْمُعْتَمِرِ قَالَ:
🌹دخَلْتُ عَلَى مولانا آیة الله العظمی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ صلوات الله علیهما وَ هُوَ فِی الرَّحْبَةِ مُتَّکِئٌ فَقُلْتُ: السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ، کَیْفَ أَصْبَحْتَ؟
 قَالَ: فَرَفَعَ رَأْسَهُ وَ رَدَّ عَلَیَّ وَ قَالَ:
 أَصْبَحْتُ مُحِبّاً لِمُحِبِّنَا، مُبْغِضاً لِمَنْ یُبْغِضُنَا، إِنَّ مُحِبَّنَا یَنْتَظِرُ الرَّوْحَ وَ الْفَرَجَ فِی کُلِّ یَوْمٍ وَ لَیْلَةٍ وَ إِنَّ مُبْغِضَنَا بَنَى بِنَاءً فَأَسَّسَ بُنْیانَهُ عَلى‏ شَفا جُرُفٍ هارٍ فَکَأَنَّ بُنْیَانَهُ هَارٍ فَانْهارَ بِهِ فِی نارِ جَهَنَّمَ.
 یَا أَبَا الْمُعْتَمِرِ، إِنَّ مُحِبَّنَا لَا یَسْتَطِیعُ أَنْ یُبْغِضَنَا، قَالَ: وَ مُبْغِضُنَا لَا یَسْتَطِیعُ أَنْ یُحِبَّنَا، إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى جَبَلَ قُلُوبَ الْعِبَادِ عَلَى حُبِّنَا، وَ خَذَلَ مَنْ یُبْغِضُنَا، فَلَنْ یَسْتَطِیعَ مُحِبُّنَا یُبْغِضُنَا، وَ لَنْ یَسْتَطِیعَ مُبْغِضُنَا یُحِبُّنَا، وَ لَنْ یَجْتَمِعَ حُبُّنَا وَ حُبُّ عَدُوِّنَا فِی قَلْبِ أَحَدٍ، ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِهِ یُحِبُّ بِهَذَا قَوْماً وَ یُحِبُّ بِالْآخَرِ أَعْدَاءَهُمْ.
📔بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏65، ص: 38

جیش بن معتمر می گوید:📝
🌹 در محله رحبه  بر مولای ما حضرت آیت الله العظمی امیر المؤمنین صلوات الله علیه وارد شدم در حالى که به جایى تکیه فرموده بود.
خدمت ایشان عرض کردم: سلام بر شما ای امیر المؤمنین و رحمت و برکات خدا بر شما باد، آقا چگونه صبح کردید؟
 حضرت سر مبارک را بلند کردند و پس از پاسخ سلام من فرمود:
 صبح کردم در حالى که دوستداران خویش را دوست دارم، و دشمن کسى هستم که با ما دشمنى دارد، همانا دوست ما در هر شب و روز چشم به راه راحتى و گشایش است، و دشمن ما ساختمانى بر لب پرتگاهی سست و فروریختنی نهاده و آن بنا با بناکننده اش در جهنم سقوط می کند.
اى ابو معتمر، به راستى که دوست ما یاراى دشمنى با ما را ندارد و همچنین دشمن ما نمی تواند ما را دوست بدارد، خداوند تبارک و تعالی قلب های بندگان را بر محبت و دوستى ما سرشته است، و دشمن ما را وانهاده، پس هرگز دوست ما توانائى دشمنى ما را ندارد و هرگز دشمن ما قدرت بر دوستى ما نخواهد داشت، و هرگز دوستى ما و دوستى دشمن ما در یک قلب جمع نمی شود، زیرا خداوند در وجود یک شخص دو قلب قرار نداده است تا با یک قلب گروهى را دوست بدارد، و با قلب دیگر با دشمنان آن گروه دوست شود.


🌺و در حدیثی مولای ما حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه خطاب به شیعیانشان فرمودند: وَ اللَّهِ إِنِّی لَأُحِبُّکُمْ وَ أُحِبُّ رِیحَکُمْ وَ أَرْوَاحَکُم‏.
📗بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏65، ص: 146

👌🏻🌹به خدا قسم من شما و بوى شما و روح شما را دوست دارم‏.

😘و در حدیث دیگری مولای ما حضرت امام محمد باقر صلوات الله علیه فرمود:
وَ اللَّهِ إِنِّی لَأُحِبُّکُمْ وَ أُحِبُّ رِیحَکُمْ وَ أَرْوَاحَکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَعَلَى دِینِ اللَّهِ وَ دِینِ مَلَائِکَتِهِ.
بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏6، ص: 189

✋🏻❤️به خدا قسم من شما و بوى شما و روح شما را دوست دارم‏، و همانا شما بر دین خداوند و دین ملائکه او هستید.