🔶از جمله وظایف مهم شیعیان و علاقمندان آن حضرت، فراموش نکردن او، و همیشه به یاد و ذکر او بودن است .
حضرت امیر المؤمنین صلوات الله علیه فرمودند:
✅هر کس چیزی را دوست  بدارد، همواره نام آن را بر زبان دارد.
📗عیون الحکم و المواعظ (للیثی) ص453

💟 و امام کاظم صلوات الله علیه درباره غیبت امام زمان صلوات الله علیه فرمودند:
✳️ شخصش از دیدگان مردم پنهان می  شود ولی یاد او از دل های مؤمنان مخفی نمی شود.»
کمال الدین و تمام النعمة ؛ ج 2 ؛ ص368

❇️ دعای ندبه زمزمه ای است عاشقانه که در آن هر صبح جمعه با محبوب خود ارتباط برقرار می کنیم و به یاد او سرشک از دیدگانمان جاری می گردد .
💞 چه زیباست نغمه های عاشقان امام غریب حضرت امام مهدی صلوات الله علیه آنجا که می خوانیم:

♥️عزِیزٌ عَلَیَ‏ أَنْ‏ أَرَى‏ الْخَلْقَ‏ وَ لَا تُرَى‏ وَ لَا أَسْمَعُ لَکَ حَسِیساً وَ لَا نَجْوَى‏.
📗بحار الأنوار (ط - بیروت) ؛ ج‏99 ؛ ص108

♥️بسیار بر من سخت است که خلق را ببینم و تو را نبینم و از تو صدایی نشنوم.

♥️آیا کسی هست که مرا یاری کند تا به همراهی او ناله و گریه را طولانی کنم؟
آیا ناله کننده و بی تابی هست که من با زاری او را در هنگام تنهائیش یاری و همراهی کنم؟
آیا در چشمی خار رفته است که چشم من [در ناراحتی و اشک] با او هم دردی نماید؟
ای زاده احمد!
 آیا راهی به سوی تو هست که به ملاقات تو منتهی گردد؟ آیا روز [جدایی] ما به فردای [وصال ] می رسد که از آن حظ بریم؟

📗بحار الأنوار (ط - بیروت) ؛ ج‏99 ؛ ص108